Ben je op zoek naar goede bedrijvengidsen voor linkbuilding of omdat je wilt dat jou lokale bedrijf gaat groeien? Op deze pagina hebben wij een overzicht gemaakt van verschillende Nederlandse bedrijvengidsen. Bij de meeste bedrijvengidsen kun je een gratis account aanmaken en zo een link krijgen naar je website.
Bedrijvengidsen gebruiken voor SEO
Bedrijvengidsen worden veel voor linkbuilding en lokale SEO gebruikt omdat er in veel gevallen een externe link wordt verwezen naar een website. Je aanmelden bij bedrijvengidsen is dus een methode om gratis wat backlinks te krijgen. Let wel op dat je goed moet variëren in je linkprofiel, dus dat je niet alleen bedrijvengidsen moet gaan gebruiken. Daarnaast zijn de meeste links die je krijgt van bedrijvengidsen no follow backlinks. Het liefste wil je als linkbuilder do follow backlinks.
Top 50 bedrijvengidsen in Nederland
Hieronder hebben wij een top gemaakt van de beste bedrijvengidsen in Nederland. Op de meeste bedrijvengidsenwebsites kun je je makkelijk gratis aanmelden en staat je externe link binnen enkele minuten al online.
- Bedrijvenpagina
- De Telefoon Gids
- Kompass
- Onderneem In
- NederlandinBedrijf
- BedrijvenBase
- Hotfrog
- MKB Servicedesk
- MisterWhat
- Infobel
- Qlik
- Tuugo
- Yalwa
- Bedrijven Radar
- ZeeBoer
- Drimble
- Oozo
- Startpagina (Bekijk ook: Dochter startpagina’s)
- RegioInBedrijf
- Bedrijven-Vinder
- Nationale Bedrijvengids
- BizPlaza
- Bedrijven.xyz
- Bedrijvengids
- Bedrijven.nl
- Bedrijvenuitnederland
- Bedrijven Archief
- Bedrijvengids Online
- Bedrijveninzicht
- NlBedrijfsvermelding
- Vinden
- Bizwiki
- BedrijvenNetwerk
- Goudengids
- BrancheWijzer
- Allebedrijvenin
- Mijn Bedrijvengids
Let goed op: Wij worden niet betaald door deze bedrijvengidsen. Je kunt bij deze bedrijvengidsen vaak een gratis link plaatsen. Echter kan het zo zijn dat deze gidsen contact met je opnemen en je een betaalde plaatsing gaan aanbieden. Als ze dit aanbieden bekijk dan heel goed of het bedrijf inderdaad doet wat het belooft. Sommige bedrijvengidsen zoals De Onderneem Groep (Deze staat er niet tussen) die hebben een slechte reputatie en doen niet wat ze beloven volgens Kassa.
Wat zijn bedrijvengidsen?
Bedrijvengidsen zijn online directories waar bedrijven hun informatie kunnen plaatsen, zoals bedrijfsnaam, adres, contactgegevens en website. Ze dienen als een verzamelpunt van bedrijfsinformatie en kunnen worden doorzocht door potentiële klanten die op zoek zijn naar specifieke producten of diensten. Vroeger werden websites zoals Startpagina.nl ook veel gebruikt als bedrijvengidsen. Hierin kon je je website in een bepaalde categorie plaatsen zoals: horeca Amsterdam. Tegenwoordig zit er nog maar weinig bezoekers op startpagina’s en worden deze vooral gebruikt voor linkbuilding. Wil je makkelijk startpagina links plaatsen? Dat kan via ons platform.
Waarom zijn bedrijvengidsen nuttig voor linkbuilding?
Bedrijvengidsen zijn nuttig voor linkbuilding omdat ze de mogelijkheid bieden om waardevolle backlinks naar je website te verkrijgen. Deze backlinks van bedrijfsgidsen kunnen de autoriteit en zichtbaarheid van je website in Google verbeteren, wat kan zorgen voor een hogere positie van je keywords in de organische zoekresultaten. Ook kunnen bedrijvengidsen zorgen voor extra lokale online zichtbaarheid en meer bezoekers naar je website genereren.
Belangrijke tips voor aanmelding bij bedrijvengidsen
- Relevante bedrijvengidsen kiezen: Kies bedrijvengidsen die relevant zijn voor jouw branche of niche. Richt je op gidsen die gerelateerd zijn aan jouw producten, diensten of locatie. Dit zorgt ervoor dat de backlinks afkomstig zijn van relevante bronnen, wat belangrijk is voor zoekmachines. Zo is het ideaal als je als klusbedrijf ook in bedrijfsgidsen staat voor klusbedrijven en is het minder interessant om in algemene bedrijvengidsen te staan.
- Controleer de reputatie van de bedrijvengids: Voordat je je aanmeldt bij een bedrijvengids, is het belangrijk om de reputatie en geloofwaardigheid van de bedrijfsgids te controleren. Vermijd bedrijvengidsen van lage kwaliteit of met een slechte reputatie, omdat dit een negatieve invloed kan hebben op de SEO van je website. Als je dit wilt bekijken kun je kijken naar SEO metrics zoals de TF, CF, DR, UR, DA en PA. Lees daarnaast ook altijd reviews over de bedrijfsgidsen waar je een plaatsing doet. Besteed hier niet te veel tijd aan als je je aanmeldt bij een gratis gids en doe vooral goed onderzoek wanneer je gaat betalen voor een gids.
- Zorgvuldig invullen van bedrijfsinformatie: Vul de bedrijfsinformatie op een zorgvuldige en consistente manier in. Gebruik dezelfde gegevens en formaten voor je bedrijfsnaam, adres en contactgegevens als je gebruikt in je Google mijn bedrijf profiel (GMB) om verwarring voor je klanten te voorkomen. Dit helpt ook om consistentie te behouden in je online vermeldingen.
- Kies de juiste categorieën en trefwoorden: Selecteer de meest relevante categorieën en trefwoorden voor je bedrijf. Dit helpt bij het verbeteren van de vindbaarheid in de bedrijvengids en zorgt ervoor dat je doelgroep je bedrijf gemakkelijk kan vinden.
- Kwaliteit boven kwantiteit: Richt je op het aanmelden bij goede bedrijvengidsen in plaats van zoveel mogelijk gidsen. Kwalitatieve bedrijfgidsen dragen meer bij aan een goed backlinkprofiel en hebben een positievere impact op je zoekresultaten. Besteed meer tijd aan het aanmelden bij een select aantal waardevolle bedrijvengidsen in plaats van je te richten op minder relevante en lage kwaliteit gidsen.
- Linkprofiel: hou er rekening mee dat een gezond linkprofiel belangrijk is voor linkbuilding. Ga dus niet op een onnatuurlijke manier je website aanmelden bij duizenden bedrijvengidsen. Dit zorgt misschien voor backlinks, maar op deze onnatuurlijke manier linkbuilden kan je SEO schaden.